keskiviikko 6. elokuuta 2014

Uusia taitoja

Olen niitä ihmisiä, jotka haluaa kokea mahdollisimman paljon uusia juttuja ja nähdä maailmaa niin paljon kun tässä elämässä ehtii. Ja yksi "to do"-listallani on ollut vesihiihto. Vesi elementtinä on minulle rakas! Tykkään uida avovedessä, olen joskus melonut ahkerasti ja sukeltanut. Vesi, ja etenkin merivesi, on minulle erittäin rauhoittava elementti, mutta myös erittäin haastava! Kunnioitan merta paljon ja ajatuksissani on myös, että siitä pitää huolehtia. Meri antaa paljon kaunista ja mahdollistaa kaikkeen hurjaan :).

No, palatakseni tuohon vesihiihtoon.... Tilaisuus kokeilla lajia tuli viime kesänä Turun saaristossa vieraillessamme tuttavien mökillä. Sain hyvät ohjeet, kuinka noustaan jne. Olin ylpeä suorituksestani jo viime kesänä kun neljännellä yrittämällä nousin pystyyn. Kaarteet tuottivat vähän haasteita ja niissä sitten kaaduinkin. Mutta tänä kesänä! Yllätyin itsekkin kun kerralla pääsin pystyyn ja pitkän lenkin vedinkin ilman kaatumisia. Kaarteissa pysyin pystyssä ja osasin jo hiukan hallita liikkumistani. Vielä sen verran jännittävää ja keskittymistä vaativaa oli, etten kyllä paljon maisemia kerennyt kattelemaan. Vasta kuvista ja jälkikäteen veneillessä samoja reittejä tajusin, kuinka pitkän matkaa sitä tuli mentyäkin!

Näin jälkikäteen olen vieläkin ihmetellyt, että miten vuoden takainen ensimmäinen kerta jäi noin hyvin kroppaan muistiin. Ei se ikää kato, kun uutta lajia opettelee. Kyllä sen voi oppia vanhanakin, kunhan rohkeus riittää :D!

Ei kommentteja: