perjantai 1. elokuuta 2014

Uuden opettelu


Huh, huh! Tämä on varmaan yksi niistä asioista mikä tuo lisää päänvaivaa iän karttuessa (ainakin minulla): teknisten laitteiden / ohjelmien tms. opettelu. 

Aloittaessani tätä blogia, ja alussahan vasta olenkin, tuntuu monimutkaiselta tämän blogin rakentaminen. Toisaalta helppoa, mutta kuitenkin haastavaa löytää ohjeita jonkin osa-alueen parantamiseksi. Itse kun olen sellainen, että toivoisin jonkun näyttävän ja selittävän. Kutsuttakoon sitä laiskuudeksi ;). Mutta okei, olen kuitenkin nyt tutustunut pikkuhiljaa ohjeisiin ja eiköhän tämä rakennu. Katsotaan, mitä saan aikaiseksi. 

Sain uuden puhelimen käyttööni viime vuonna, iPhonen, ja aluksi pyysin apua asentamaan kaiken maailman tunnuksia isältäni (kyllä!!). Hän on ihan virtuoosi näitten laitteitten kanssa. Tajusin kuitenkin, että minun täytyy itse opetella käyttämään puhelintani. En voi olla niin laiska, että pyytäisin aina jonkun muun laittamaan jonkin uuden ohjelman puhelimeeni. Noh, ei auttanut kuin aloittaa räplääminen. En siis ottanut käyttöohjetta esiin vaan aloitin räpläämisen. Miehenikin tarjosi apua, mutta päättäväisesti kieltäydyin. Ja nyt voin ylpeänä sanoa, että olen omasta mielestäni aika hyvä puhelimeni käytössä. Onhan se helppoa! Olen jopa opettanut äitiäni ja siskoani siinä... Ja tunnen pientä ylpeyttä :).

Tästä eteenpäin yksi tavoitteeni onkin, että vanhuuden höperönä osaan kuitenkin käyttää kännykkää muuhunkin kuin soittamiseen!


Ei kommentteja: