torstai 21. elokuuta 2014

Nainen kauneimmillaan

Sanotaan, että nainen on kauneimmillaan 17 vuotiaana. Tai näin olen joskus kuullut. Sallinette minun olla erimieltä. En osaa mieltää edes 17-vuotiasta naiseksi. Tyttöhän hän vielä on. Mun mielestä 40+ nainen on kaunis ja ehkä kauneimmillaan just sillon! Ehkä siksi kun itse olen tätä ikäluokkaa, heh heh! Ei mutta oikein tosissaan. Nelikymppisenä olet saanut jo sen verran elämänkokemusta, ettei ihan kaikesta stressaa, osaa ottaa vähän rennommin. Itsevarmuus omasta itsestä on kasvanut, kun ei enää takerru pieniin kosmeettisiin "vikoihin" (omasta mielestä). Ehkä tässä kohtaa on oppinut jo hyväksymään itsensä sellaisena kun on. Nuoren naisen pyöreys kasvoista on hävinnyt ja nainen näyttää silloin...aikuiselta.

Itsessäni olen huomannut sen, että alan hyväksymään itsessäni niitä asioita, joille en yksinkertaisesti voi mitään. Ennen ehkä murehdin, kirosin ja käytin energiaa muuttamaan luonnon taipuisaa tukkaani tikkusuoraksi. Nyt olen enemmän oppinut hyödyntämään sitä itseppäistä taipuisuutta. Siinähän se on, eikä miksikään muutu. Olen myös enemmän tietoisesti kiinnittänyt huomiota ruokavaliooni, vaikkei siinä sinällään koskaan ole ollut vikaa, mutta entistä tietoisemmaksi siitä mistä ruoka-aineista vatsani voi hyvin. Ja kun vatsani voi hyvin, minä voin hyvin ja se näkyy myös olemuksesta! Samoin olen enemmän kiinnittänyt huomiota kosmetiikkaan ja hiustuotteisiin. En halua vahingoittaa ihoani tai hiuksiani yhtään sen enempää. Laatu on se, mistä haluan pitää kiinni. Ja siinäkin huomaan enemmän ja enemmän kääntyvän luonnonkosmetiikan suuntaan.

Kaiken kaikkiaan ainakin itse viihdyn hyvin tämän ikäisenä, vaikkakin vähän hirvittää. Mutta oloni on mitä loistavin vuosiin! Nautin siitäkin, että vihdoinkin uskallan olla mä! Uskalla sinäkin olla sä! :D




Ei kommentteja: