perjantai 22. elokuuta 2014

Kiukkuisen kohtelias kommentti

:)

Eilen kerroin omia ajatuksia siitä, milloin minun mielestä nainen on kauneimmillaan. Kuinka ollakaan, oma kuusi vuotias tyttäreni sanoi minua kauniiksi, mutta missä tilanteessa! 

Tilanne oli enemmän kuin koominen. Olimme mieheni kanssa "taistelleet" ekaluokkalaisen kanssa iltatoimien aikaan, kun ei ne tahdo oikein ripeästi onnistua. Kuopuksemme on todella itseppäinen ja erittäin voimakastahtoinen. Kiukustuin itsekkin ja koitin kaikin tavoin hillitä itseeni niin, että jouduin välillä poistumaan paikalta. Nuorimmaiselta valui kyyneleet ja naama punaisena yritti tehdä omaa kantaansa selväksi. Ja yhtäkkiä, kesken kaiken tätä purkausta, hän katsoi minua kyyneleet valuen ja kysyi:"Äiti, miksi sun pitää aina näyttää niin kauniilta?". Tilanne oli todella hämmentävä! Itse olin kiukkuinen, treenin jälkeen hikinen ja tukka vähän pörrössä ja toinen katsoo minua kauniiksi :). Mitä siihen voi vastata?

Jäin sitten miettimään, miksi pitää olla ripsiväriä ja vähän meikkiä jotta näyttäisi vähän nätimmältä? En kyllä osannut tyttärelleni vastata, enkä osaa vieläkään. Mietin edelleen, miksi pitää "kaunistautua". Ei sillä, tykkään vähän laittautua töihinkin, ainakin tukka pitää olla siististi ja ripsiväriäkin ja kulmat laitettu (olen niin vaalee, ettei ne edes näy, jos ei laita väriä!). Haluan ainakin ajatella, että itsellä on mukava olla kun tietää että näyttää siistiltä. Haluan myös ajatella, että työkavereista on mukavaa kun on sillä tavalla huoliteltu, että on puhdas ja asiallisen näköinen. Tyttäreni kysymys on kyllä vaikea. Itse kun en ole koskaan pitänyt itseäni kauniina. Olen aina enemmän keskittynyt hyvään olooni ja hyvään fyysiseen kuntooni. Ehkä se sitten paistaa olemuksestani ja tekee minusta kauniin. Hmmm, en tiedä...

Mutta eikö jokaisen lapsen mielestä oma äiti ole kaunis? Vaikka tilanne oli erikoinen, kyllä kysymys sulatti sydämeni ja kieltämättä kiukkukin vähän hellitti <3. Tässäkin kohtaa hyvä muistutus siitä, että voit saada jonkun ihmisen päivän paremmaksi lausumalla jonkin kohteliaisuuden. Ei sen tarvitse olla ylitsevuotavaa. Sekin riittä, että sanot:"Näytät tänään kivalta!" Kokeillaan!


1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kuopuksellenne eritoten <3 suurin halauksin ! "Tiedätte kyllä kuka :-) "