tiistai 7. heinäkuuta 2015

Uutta kyökkiin ja kynsiin!

Mä olen ahkera blenderin käyttäjä. Sillä menee niin smoothiet kuin raakakakutkin ja kaikkea siltä väliltä :). En omista talouskonetta, koska mulla on blenderi. Mitään muuta en tarvii. Toivoin blenderiäni joululahjaksi 2006 ja sainkin sen. Mutta viime sunnuntaina, aamulla, blenderini elinkaari saavutti päätepisteensä :(. Mieheni oli tekemässä banaanilettutaikinaa mun vielä nukkuessa. Herätessäni huomasin ensin ihanat letut ja sen jälkeen takapihalla, hiekkakäytävällä, blenderini!! Kuulema kone kärähti. Että se siitä sitten. Hätäännyin hieman....miten mä nyt teen smoothiet?? Ei muuta kun uimarantakeikan jälkeen giganttiin. Sieltä löysimme uuden, jopa isomman, blenderin :D. Mieheni pesi blenderin eilen illalla ja tänä aamuna pääsin tekemään ensimmäiset puolukkasmoothiet!! Wau! Tulipa koostumukseltaan pehmeää ja "klimpitöntä" smoothieta! Mä olen tyytyväinen!!! Terätkin on sahalaitaiset ja blenderissä on eri toimintoja smoothien teon lisäksi jään pilkkomiseen jne. Tehojakin kuulema tässä on enemmän kuin edellisessä ja todellakin, tämä on isompi! Ainekset lasikannun pohjalla näytti niiiiin pieniltä.... Ehdottomasti hyvä sijoitus (so far!!) <3.

Vähän hämärä kuva, mutta tässä uus blenderini! :D


Uutta myös on kynsissäni. Nyt on kesä ja mulla on kesäkausi eli taukoa ohjatuista lajitreeneistä, taukoa matsitreeneistä, joten voin laittaa kynnet kesäkuntoon. Minifitneksen Eevillä huomasin kynsikorun joku aika sitten ja lähdin niitä metsästämään netistä. Ja sellaisiahan löytyy! Hommasin itsellenikin täältä ja eilen kävin laitattaa kynteni kesäkuntoon Magdalla. Ja tältä nyt näyttää kesäkynnet. Rohkein veto tähän asti! Olen niin vannoutunut ranskalaisten suhteen, etten ole rohjennut juurikaan yksivärisiäkään laittaa, saati mitään koristeluja. Mutta nyt räväytin, olkoon sitten tulevien juhlien ja ehdottomasti meidän 10 v. hääpäivän kunniaksi!






















Tässä vielä ohjeet banaanilettuihin:

1 banaania kohden 2 kananmunaa, meidän neljän hengen perheelle 3-4 banaania ja kananmunia 6-8
oman tunnon mukaan jotain hiutaleita, laitan usein miten spelttiä n. ½ dl
hiukan sulatettua kookosöljyä

Blendaa!! ja paista kookosöljyssä. Nam!

Lisukkeeksi hedelmiä, vaahterasiirappia, hilloa tms.

Puolukkasmoothie ohjeen bongasin siskoltani. Löydät sen täältä. Aivan ihanaa!

Seuraavaksi tilauksessa on kuulema nyt raakakakku ennen loman alkua. Ihan vaan blenderin kunniaksi! <3

Ei kommentteja: