torstai 30. kesäkuuta 2016

Solmut aukeaa

Päivityksestä on piiiiitkä aika ja nyt nautitaan täysillä jo kesästä :) . Ihanaa!

Jos poikkean normaalista tavastani katsoa elämää eteenpäin nyt katsomalla vähän taaksepäin, niin.....sanattomaksi vetää. Aika kovilla oon ollut..ja edelleen olen, mutta helpottaa. Mitä on mahtunut viimeiseen vuoteen...hmmm...on melkoinen selviytymistaisto päivästä toiseen, uuteen, parempaan elämään, tytöistä huolehtimisen lisäksi ja vielä on pitänyt jatkaa omaa elämää. En tule koskaan saamaan niitä tunteita kuvailtua, mitä olen käynyt läpi, eikä oikeastaan tarviikaan. Sen mitä olen oppinut matkan varrella on se, että minulla ei ole koskaan oikeutta tuomita ketään, moittia tai kertoa toiselle, miten asiat tulee hoitaa hänen elämässään. Koskaan kukaan ei voi tietää, mitä kaikkea elämässä on tapahtunut ja miksi asiat ovat johtaneet johonkin pisteeseen, ellei ole asiasta hyvin perillä.

Olen saanut niin paljon arvostelua, moitteita, syytöksiä siitä, että olen hakenut avioeron, että hämmästyin sitä määrää jo siinä määrin, että menetin yöuneni, ruokahaluni ja jossakin kohtaa jopa elämänhaluni. Nämä niiltä ihmisiltä, jotka eivät ole yhtään perillä, mitä on tapahtunut tai miksi niin päätin tehdä...siitäkin huolimatta, että minulla on lapsia.

Olen oppinut myös sen, että jos joillakin on aikaa pureutua minun yksityis- ja työelämääni (kyllä!), täytyy heillä olla itsellä melkosen köyhä elämä. Miksi ihmeessä tuhlata omaa aikaansa minun elämääni? Opin myös sen, että kolikolla on myös toinen puoli. Moni tuijottaa vaan sitä toista puolta, mutta ei ymmärrä kääntää kolikkoa. ...vaikka olisi tarpeenkin.

Olen onneksi siinä pisteessä jo, että en välitä muista. Välitän omasta ja tyttöjeni elämästä ja huolehdin siitä, että meillä riittää iloa, naurua ja mukavia hetkiä. No joo, normaalissa arjessa aina ei sitä naurua riitä....tytöt tulossa isommiksi ja välillä ovet paukkuu :D ...melkein. Mutta normaalia joka tapauksessa.

Nyt katson taas elämääni eteenpäin ja voin todeta, ettei mulla ole enää tarvetta paeta. Elämä edessä tällä hetkellä näyttää erittäin hyvältä...vielä on solmuja, mutta ne solmut alkaa höllätä. Nyt nautitaan ihanasta kesästä ja niistä kokemuksista, joihin ei aiemmin ole ollut aihetta.

Never2old to be happy :) !

Ei kommentteja: