perjantai 9. lokakuuta 2015

Insomnia

Oi oi, kun aika kuluu ihan hurjaa vauhtia! Nyt on meneillään omassa elämässä niin paljon normaalista poikkeavaa, ettei tahdo tänne ehtiä. Mutta päätinpä nyt pikaisesti kertoa mun viime yöstä :).

Heräsin yöllä enkä meinannut millään saada unen päästä kiinni ja siinähän ne ajatukset lähtivät pyörimään vähän joka suuntaan, niinkus tiedät jos olet joskus yöllä herännyt eikä uni oikeen tule. Tulipa mietittyä kauppareissua tulevana viikonloppuna ja kaikkea muuta arkeen liittyvää. Mutta se mihin nukahdin uudelleen, oli ajatus merestä!



Usein harrastan mielikuvaharjoittelua juurin nukahtamisen edistämiseksi. Se toimii minulla! Mutta olenkin sitä tehnyt.....varmaan lapsesta asti. Tykkään haaveilla ja minusta on ihana rakentaa oma maailma päässäni silloin kun olen menossa nukkumaan. Siellä kaikki on hyvin ja kaikki on rauhoittavaa. Ja aina minun mielikuvaharjoitteluuni kuuluu meri! Pelkkä ajatus meren suolaisesta tuoksusta, merenpinnan kimalluksesta, meren loputtomasta horisontista antaa ajatuksilleni mahdollisuuden lentää ja rauhoitun. Merellä on todella voimakas vaikutus minuun. Meren äärellä voisin istua tuntikausia vain tuijottamalla horisonttiin. Meri edustaa minulle vapautta, voimaa, nöyryyttä, kunnioitusta. Meri on halutessaan todella voimakas, mutta myös lempeä. Merta kunnioitan suuresti, sillä minä olen täysin voimaton, jos meri "päättää suuttua". Merituulen tuiverrus, kirpeä viima tai kylmä tuuli tuo minulle aina aivan uskomattoman hyvän olon. Merellä mieli lepää.

Mielikuvaharjoittelua suosittelen lämpimästi kun uni ei tahdo tulla. Se vaatii harjoittelua ja keskittymistä. Minä keskityn pieniinkin yksityiskohtiin mielikuvissani, muistelen mm. meren tuoksua :).

Ja parasta mitä voin tehdä, enkä ole siihen koskaan liian vanha: haaveilla! <3

Ei kommentteja: